Interim-oplossingen

Interim-management kan bedrijven vooruithelpen in tijden van verandering, tijdelijke afwezigheid van de Marketing- of Communicatiemanager of wanneer bepaalde ontwikkelingen vragen om specifieke deskundigheid. Het is dan belangrijk dat er een interimmanager komt, die er gelijk vanaf de get-go zorgt voor continuïteit en plannen uitvoert.

Ik ben een ervaren marketeer met ruim 20 jaar ervaring en get things done.  Heb ruime managementervaring, ook in het aansturen van teams. Door de jaren heen heb ik een mooi netwerk opgebouwd; van kleinschalige ondernemers tot coöperaties en grote corporate organisaties in de volgende branches: FMCG, E-commerce, retail, elektronica, industrie, sierteelt, logistiek, automotive, advocatuur, zakelijke dienstverlening en zorgverzekeringsbranche

Ik kan mij snel aanpassen in organisaties en maak snel de verbinding.

“Soms blijven er projecten liggen, heeft het team simpelweg geen ruimte om het op te pakken of is er onvoldoende kennis in huis. Ik kan als ervaren freelancer helpen met;”

Projecten

De belangrijkste taak voor het merk is het beïnvloeden van gedrag van de consument of zakelijke doelgroep. Hoe sterker het merk, hoe meer klanten je aantrekt en hoe loyaler de klanten van het merk zijn. Het bouwen van een merk kost tijd, geld en energie. Welke focus breng je aan? Waar investeer je tijd en geld in? En hoe zorg je dat je de juiste doorvertaling maakt van strategie naar implementatie van middelen die de business nodig heeft om optimale herkenbaarheid en zichtbaarheid te realiseren. De juiste keuzes maken, meten van resultaten en optimaliseren, daar help ik je mee.

Communicatiecampagnes zijn vaak complex om volledig te regelen. Je hebt te maken met vele uitingen die op de juiste momenten gestart moeten worden. Vaak meerdere bureaus die met een campagne bezig zijn, die allemaal hun eigen verantwoordelijkheid hebben maar toch samen moeten werken. Interne- en externe stakeholders moeten op de juiste momenten op de hoogte worden gebracht. Van zichtbaarheid op TV, effectieve onlinecampagnes, social advertising en een goed gevulde content kalender. Meten van de campagnes middels campaigntracking om te leren en te optimaliseren. Dit komt niet vanzelf; daar moet op aan worden gestuurd. Om al deze zaken goed in te richten, is strak management nodig.

Waar sta je voor? Welke elementen van je imago moeten met name naar voren worden gebracht, zodat het optimaal aansluit bij de behoeften van je doelgroepen en de doelgroep het merk ook herkend?
Een kompas met een klantgerichte merkvisie, rol, waarden, beloftes en bewijsvoering. Dat antwoord geeft op de simpele vragen: waarom doen we dingen die we doen, voor wie (je klant en andere stakeholders), hoe doen we dat (merkwaarden) en wat betekent dat voor wat we doen (bijvoorbeeld gedrag en communicatie)?
Dat geeft je medewerkers een klantfocus, kaders en inspiratie  om met elkaar merkwaardige klantervaringen en enthousiaste klanten te creëren. Samen maken we een merkkompas, een meetlat die richting geeft aan de keuzes van de organisatie.

Als je weet hoe je klant tot de beslissing komt om jouw product of dienst af te nemen, kun je zorgen dat je op alle juiste punten met de juiste touchpoints aanwezig bent. Hierbij is het belangrijk om te bepalen welke klantreis bij welke doelgroep hoort. Ik help je met het in kaart brengen van de grootste pijnpunten, momenten in de journey waar je de meeste potentiële klanten verliest en stappenplan om deze touch points te verbeteren. Pragmatische aanpak, draaien aan de juiste knoppen en effecten snel zichtbaar voor online sales en website traffic.

Een content strategie bevat het doel, de timing en de kanalen voor je contentactiviteiten. Content moet je verhaal vertellen. En dan wel op zo’n manier dat het je doelgroep raakt. Doe je dit goed, dan bouw je aan bekendheid, autoriteit en vertrouwen richting je klant. En hiermee zorg je voor nieuwe leads en sales.
Door middel van een goede content strategie breng je in kaart wie de doelgroep is, wat de informatiebehoefte is in elke fase van de buyer journey, hoe je doelgroep bereikt wordt, wat de thema’s en boodschappen zijn waarmee je je onderscheidt en hoe je team dit vervolgens plant. Van content strategie tot een ingevulde contentkalender. Met behulp van stappenplan en format help ik dit realiseren.

Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, de keuze is reuze. Als bedrijf kan je slim gebruik maken van sociale media: Ze maken het mogelijk een dialoog aan te gaan met grote groepen consumenten, zonder dat dit altijd grote budgetten vereist. Weet je nog niet met welk sociaal mediakanaal je het beste jouw doelgroep bereikt. Dan beginnen we daar. Hiervoor is het belangrijk je doelgroep goed te kennen en te weten wanneer en op welke sociale mediakanalen ze actief zijn. Ik help met de strategie en faciliteer in bruikbare formats en templates.

Je weet dat je een nieuwe website wilt. Maar wat wordt dan precies de vervolgstap? Hoe vind je een goed bureau? Of zijn freelancers misschien toch beter? En wat kost een nieuwe website? Wat moet er allemaal in een briefing? En hoe weet ik welk bureau uiteindelijk de beste keuze is? En als het bureau eenmaal gekozen is, dan begint het werk pas op een agile werkwijze. Ik heb veel ervaring met het gehele proces om tot een nieuwe website te komen en kan alles of een gedeelte van het proces uit handen nemen. Denk aan de gewenste positionering, creëren van persona’s en het in kaart brengen van de customer journeys van je klanten.

SEO-teksten schrijven is meer dan het combineren van een aantal zoekwoorden in de hoop dat je goed gevonden wordt. Wil je goed scoren met je SEO-tekst, dan dien je de taal van je klanten te spreken. Richt je op je klant. Schrijf voor je bezoeker en optimaliseer voor Google. Ik werk hierin samen met een SEO-expert die op basis van een zoekwoordenonderzoek en verbeterplan jouw website beter vindbaar maakt.

Weten of ik jouw projecten succesvol kan implementeren?

“Soms kun je wel eens een ander perspectief gebruiken”

Coaching en advies

Ik heb ervaring opgebouwd in vele type bedrijven. Van corporate tot coöperatie of MKB. Hierbij heb ik geleerd hoe uitdagend het kan zijn om de goede ideeën die je hebt, ook daadwerkelijk door de organisatie heen te krijgen. Ik kan je leren hoe je je op moet stellen en hoe je stakeholders het beste kan inzetten om jouw positie of die van jouw team te versterken in de organisatie. Ik kom niet met ingewikkelde adviezen. Maar met pragmatische oplossingen waar je meteen wat aan hebt.

Een goede marketingstrategie of -campagne is het begin. Wie ben je als bedrijf of als merk? Wat zijn de drijfveren en wie is de doelgroep? Wanneer dit niet helder is, kan een strategiesessie helpen. Een sessie die je samen met een team doet. Een jaarplan in het juiste format helpt in het komen tot strategische keuzes. En zo beknopt, dat ze passen op pakweg 1 A4. Dat weerhoud je ervan om pagina na pagina te schrijven aan een plan dat vervolgens door niemand wordt gelezen. Het strategisch frame is zo’n format. Ik help teams om met elkaar de strategie voor het komende jaar te maken op 1 A4 en tot de essentie te komen.

Op zoek naar iemand die jou en jouw organisatie verder kan helpen? Plan een vrijblijvende afspraak in.

Opdrachtgevers